Mari Saari ja Triin Vana
Mari Saari ja Triin Vana
Koolitajad: Mari Saari ja Triin Vana
Tellimisel

NÕUSTAMISPROTSESSIDE VARJATUD MÕJUTAJAD – kursus superviisoritele, juhtidele ja juhendajatele, kelle roll on toetada abistava töö tegijaid

Mari ja Triin on üheskoos loonud tõhusa täiendõppe kursuse, mille peamine eesmärk on kasvatada õppijate teadlikkust inimestega toimuvast abistavas suhtes. Kohtumistel õpid nõustaja ja kliendi vastasmõjudest ning enesehoiust tööprotsessides.

Koolituse sisu

Paradoksaalselt on abistavas suhtes esikohal soov teha head, kuid samas võivad peidus olla ohud, mille mitte märkamine teeb sekkumise ebaefektiivseks või isegi kahjustab klienti ja aitajat ennast. Nõustamisprotsessid on klientidele  tulemuslikumad ja  töötegijat  säästvamad, kui  meie teadlikkus  nõustaja-kliendi vastasmõjudest on sügavam ja selgem (piirid, vastutus, võim, ülekanded, töö tähendus ja sihtgrupi mõju).

Kursus ongi ellu kutsutud selleks, et kasvaks teadlikkus inimestega toimuvast abistavas suhtes. 

Teemad: 

  • Aitaja töö ja aitaja toetamise (supervisioon, juhtimine, juhendamine) eripära. Aitaja teekond ja aitamise tähendus.
  • Supervisiooniprotsess – fookused ja refleksioon, kasutades 7 silma mudelit (Hawkins 2012). 
  • Nõustamisprotsessi varjatud mõjutajad ja lõksud – ülekanded, projektsioonid, hirmud ja hinnangud jm.
  • Aitaja teadlikkus endast, nõustamise stiilist, vaatenurga valikust ja mõjust kliendile.
  • Võim ja mõjuvõim. Superviisori ja juhendaja roll, kasulik ja/või abistav suhe, piirid ja vastutus nõustamisprotsessis.
  • Sihtgrupi mõju aitajale. Emotsioonide ja käitumise taga peituvad vajadused.
  • Aitaja enesehoid, säästmine ja „energiamajandus“. Professionaalse kohanemise sündroom.  

*Kursusel õppimine toimub paljus läbi osaleja enda (superviisor/juhendaja, kui aitaja) vaate, jagades ja reflekteerides isiklikku töökogemust.

Keda ootame koolitusele

Superviisorid ja coachid (sh väljaõppes), juhid, juhendajad, mentorid jt, kelle roll on toetada aitajaid.

Koolituse kasu ja õpiväljundid

  • Suurem teadlikkus nõustamisprotsesside varjatud mõjutajatest.
  • Oskus reflekteerida supervisiooni- või juhendamise protsessi, kasutades 7-silma mudelit. 
  • Suurem teadlikkus sellest, kuidas klient mõjutab nõustajat ja nõustaja mõjutab klienti.
  • Oskus eristada kliendile kasulik olemist kliendi abistamisest.  
  • Suurem teadlikkus aitaja enesehoiust. 
  • Oskus kasutada psühhosotsiaalse valdkonna spetsiifilisi supervisiooni ja juhendamise tehnikaid individuaalses- ja grupitöös.

Koolituse maht ja aeg

Kursuse kogumaht on 28h, mis on jaotatud 4-le õppepäevale.

2025.aasta kursuse koolituspäevad: 06.veebruar, 06.märts, 10.aprill ja 08.mai.

Koolituspäeva pikkus 10.00 – 16.30

Koolituse koht

Endla 15, Tallinn

Koolitajad

Koolituse hind

Kursuse hind (4päeva) 800 € + km.

Tasuda saab tervikuna või õppepäevade kaupa, a´200 € + KM.