9. okt 2013 – 11. dets 2013
Kuidas ühiselt leida lahendusi keerukatele juhtumitele? Kuidas saada abi ja toetada üksteist? Kuidas vaidlemise, targutamise, õpetamise, enesekaitsmise, süüdistamise asemel õppida? Kuidas ennetada läbipõlemist? Kuidas leida uusi vaatenurki, lahendusi ja võimalusi üheskoos ja samal ajal kiirelt ning efektiivselt? Kuidas tõsta klienditöö kvaliteeti grupis olemasoleva tarkuse väljatöömise abil?
Üks suurepärane võimalus on organisatsioonis või organisatsioonide ühenduste võrgustikus hakata rakendama kovisiooni.
Mis on kovisioon
Kovisioon on kolleegide või samasisulist tööd tegevate professionaalide regulaarne kohtumine, kus üksteise kogemuste ja teadmiste koondamisel leitakse lahendusi keerulistele probleemidele ja kliendijuhtumitele. Kovisioon on leidnud kasutust erinevates valdkondades (üldlevinud meetod, mida kasutavad paljud oma eriala tippspetsialistid) nt sotsiaalvaldkonnas, tervishoius, hariduses, psühhoteraapias ja üha enam ka ärisektoris.
Lihtne korraldada …
Kovisiooni jaoks pole muud vaja kui grupp samasisulist tööd tegevaid inimesi, kes on erinevatest osakondadest või organisatsioonidest ja soovi oma töö arendamiseks üksteise kogemustest õppida. Oluline, et leiduks initsiaator, kes aitab esimesed grupid luua ja toetab nende toimumist.
ja märkimisväärsete kasudega:
Kovisiooni rakendajad on välja toonud järgmisi kasusid:
- Aja maksimaalselt efektiivne kasutamine
- Kõigi osalejate tarkuse väljatoomine ja rakendamine
- Juhendamisprotsessi selge struktuur ja kõrvalekaldumiste välistamine
- Teiste juhtumite lahendamisest õpivad ja saavad kasu kõik osalejad
- Kõik osalejad saavad panustada, keegi ei jää kõrvale
- Kõik on võrdsed, keegi ei hõiva liigselt aega
- Puudub omavaheline konkurents, valitseb toetav õhkkond
- Parimate praktikate vahetamine ebaküpsete soovituste ja hinnangute asemel
- Kiire ja tulemuslik töö ühe küsimuse/juhtumi üle
Kursuse sihtgrupp
Osalema on oodatud kõik, kes soovivad omandada oskusi kovisiooni meetodi kasutamiseks eesmärgiga tõhustada tööd juhtumitega ja seeläbi enda ning oma kolleegide tööd lihtsamaks teha.
Antud meetodid on eriti vajalikud valdkondades, kus on komplitseeritud, emotsionaalselt rasked olukorrad nt. sotsiaaltöö erinevad sfäärid, haridus ja tervishoid.
Koolituse tulemus
Hästi toimivaks kovisiooniks on oluline, et kovisiooni juhendaja teab ja oskab rakendada:
- grupijuhendamise meetodeid
- tõhusaid arutelu ja lahenduste leidmise meetodeid
- oskab luua grupis lahendustele orienteeritud meeleolu
Koolituse ülesehituse etapid ja sisu
Koolituskursus koosneb viiest omavahel seotud moodulist.
1. MOODUL 9.-10. okt 2013
- Mis on kovisioon
- Kovisioonigrupi juhtimine
- Kovisioonigrupi juhendaja kompetentsid
- Kovisiooni kokkulepped
- Struktueeritud kovisiooni mudel
- Kuidas kovisiooni gruppi käivitada
2. MOODUL 30. okt
- Grupijuhtimise oskused
- Kovisiooni harjutamine
- Juhendamisoskused
3.MOODUL 13. nov
- Grupijuhtimise oskused – harjutamine
- Kovisiooni harjutamine
- Kovisiooni erinevad mudelid
4.MOODUL 27. nov
- Töö emotsioonidega grupis
- Emotsionaalselt keerulised juhtumid
- Supervisioon – alustatud kovisioonigruppidele
5. MOODUL 11. dets
- Kovisiooni harjutamine
- Tekkinud küsimuste kaardistamine, lahenduste leidmine
- Parimate praktikate jagamine
- Koolituse lõpetamine
Koolitajad: Kaidi Peets, Tiina Merkuljeva
Koolitusgrupi suurus: kuni 14 osalejat
Koht: Tallinn
Hind: soodushind kuni 30. sept. 1075 eur + km (1290 eur)
täishind 1150 eur + km (1380 eur)
Registreerumine: kaidi.peets@isci.ee, tiina.merkuljeva@isci.ee