Mõiste ‘coaching’ võeti ärimaailmas kasutusele 1990-te alguses inglise ärimehe ja konsultandi Sir John Whitmore poolt. Coachingu juured on 1920 – 1950ndates aastates.
Öeldakse, et coach on muutuste ekspert, kes aitab teisel poolel võtta vastutust ja tegutseda nii, et ta võtab oma potentsiaali maksimaalselt kasutusele.
Uuringud näitavad, et ainult üks meeskond viiest on tõeliselt tulemuslikMeeskonna-coaching aitab luua tugevaid meeskondi, kes võtavad initsiatiivi ja vastutust.
Meeskonna-coachingu programm aitab läbi coachingu tehnikate juhtida ja inspireerida erinevaid meeskondi tulemusliku eduni. Programm on aidanud saavutada suurepäraseid tulemusi organisatsiooni sisestel coach’idel, vabakutselistel coach’idel ja paljudel juhtidel kogu maailmas.
Programm sobib kõikidele meeskonna liidritele, kes soovivad oma meeskondi arendada ja muuta meeskondade igapäevast tegevust efektiivsemaks.
Meeskonna-coaching:
- tegeleb konkreetsete väljakutsetega
- kasutatakse ettevõtete suurte muutuste korral-näiteks ühinemised, koondamised, omanike vahetus
- arendab meeskonna õppimisvõimet ja oskust tulla toime väljakutsetega
- aitab arendada juhte meeskonna terviku osana
- kiirendab muutust-grupist meeskonnaks!
- arendab meeskonna-siseseid suhteid
Treenerid ehk coachid:
- kaardistavad hetkeolukorra ja väljakutsed meeskonnas;
- lepivad juhiga kokku töö eesmärgi
- tegutsevad erapooletult ja hinnangute vabalt – väline perspektiiv annab meeskonna-sisestele aruteludele ja otsustele parema kvaliteedi
- aitavad takistustest vabaneda, näiteks suhted meeskonnas
- töötavad meeskonnaga pikema perioodi vältel
- Denisoni organisatsioonikultuuri uuring: töötajate areng, pühendumus ja finantstulemused (pdf)
- Intervision group report 2008- 2013 (pdf)
- Coaching – uus ja tõhus viis isikliku professionaalsuse ja efektiivsuse tõstmiseks (doc)
- Coaching – efektiivne arendamismeetod (doc)
- Coachingu ROI ettevõtetele 700% (pdf)
- Dr. Drake – Using the Five Elements of Mastery – Who are the best coaches (pdf)
- GROW mudel (doc)
- Keerukad ametialased situatsioonid kui tööpingete allikad (ppt)
- Millal kasutada coachingut ja millal mitte (doc)
- Õppiv organisatsioon kui üks süteemseid lähenemisi organisatsioonile (doc)
- Ragnhild Wiik IRIS Everybody can speak, fewer can communicate (pdf)
- Sijtze de Roos Ethics of supervision and coaching (pdf)
- Supervisior’s and coach’s manual for work with multicultural groups (pdf)
- “Intervjuu Piret Bristoliga: Eesmärgi saavutamiseks tasub võtta treener” (artikkel)
Mari Saari
Kaupo Saue
mari.saari@isci.ee
+372 569 83148
Kaupo Saue
kaupo.saue@isci.ee
+372 509 6580